Tidak ada arang batu yang menjadi intan tanpa melalui ujian dan dugaan. Hidup yang melalui kesukaran dan dugaan adalah untuk menjadikan kita lebih kuat dan lebih memahami orang lain. Cuma hati yang pernah dilapah yang boleh merasa besarnya erti kasih dan sayang sesama insan dan hanya hati yang pernah diduga sahaja yang mampu menghargai apa yang telah disuratkan oleh Illahi.

Sunday, January 18, 2009

huhu....shari berjalan memg memenatkan tp skurang2nye leh mengurangkan tkanan yg ade. aku x rncang pon nk g kl tp memandangkan si napisah g sorg2, risau jgk aku so aku pon mringankan kaki aku utk tmankan die. hehe. penat memg penat sbb kiteorg tpkse mncari sndiri tmpat tmujanji 2, tp last sampai jgk. time dngr nsihat yg doktor 2 bg...aku rase cam tenangnye hidup kalo hati kite x fikirkan perkara-perkara ngtif yg kdangkala bukan suatu masalah yg besar sbb impak yg kite trime lbh bsar dari maslah 2. ape pon aku amek iktibar dari stp yg blku bhw sume yg Allah takdirkan utk kite ade hkmah dsbaliknyer.... so, aku bsyukur dengan ape yg aku ade skang n lbh mnghargai ape yg Allah kurniakan utk aku... biarlah ape org nk kate sbb hanye ALLAH n aku jer yg taw ape yg ade dlm hti nie....

0 comments: